Från blogg till business
Titel:Från blogg till business
Författare: Tyra Sjöstedt
ISBN: 978 91 7461 114 4
Antal sidor: 107 (inbunden)
Första mening: "Benen skakade för att jag var så nervös."
 
Tyra Sjöstedt är bara 26 år gammal
men har redan hunnit starta ett antal företag,
jobbat som modell och driver nu en egen hästgård.
Hon har många strängar på sin lyra.
 
I den här boken beskriver hon
ganska kortfattat om hur resan
från blogg till business gick till.
Om hur den lilla tjejen från Gusum
lyckades bli många unga tjejers förebild
bara genom att använda sin dator.
 
 
Nu antar jag att den här boken riktar sig mot unga tjejer,
tjejer som läser bloggar och som
drömmer om att bli något stort.
Det märks genom hela boken.
 
Mina första spontana reaktioner var
att den är för kort och för enkel.
Boken skrapar bara lite på ytan
och för att jag ska bli fångad
hade jag velat komma längre in
under skinnet på Tyra Sjöstedt.
 
Hon skriver bland annat om sina rebelliska tonårsår,
sorgen efter en förlorad vän och
om hur det är att arbeta med leverantörer i Kina.
Den här boken är en salig blandning av allt.
Vilket jag också tyvärr tycker blir till dess nackdel.
 
Men visst för den yngre tonårstjejen
tror jag att den är perfekt!
 
 
Betyg: 3/5
 
 
Köp den här: Adlibris & Bokus & Cdon