Udda Verklighet
Titel:Udda verklighet
Författare: Nene Ormes
Antal sidor: 254 ("pocket")
ISBN: 978 91 7355 140 3
Första mening: "Luften brinner i hennes lungor och benen lyfter knappt från asfalten när hon slänger sig in i en portuppgång."
 
Udda verklighet handlar om just Udda,
en tjej som hela sitt liv har lidit av mardrömmar.
Men nu på senare tid har de börjat
att kännas så verkliga,
precis som om de vore sanna.
 
Uddas vän Daniel
bestämmer sig för att undersöka saken
och beger sig till en plats som Udda drömt om,
men Daniel kommer aldrig tillbaka.
Udda bestämmer sig för att gå efter
för att ta reda på vad som egentligen har hänt.
Då upptäcker hon en värld som hon inte visste fanns.
 
Och hon själv spelar plötsligt en stor roll.
 
 
Jag är inte alls imponerad av den här boken.
Jag brukar aldrig klaga på att en bok är för kort
men just den här kändes det, för kort.
Jag fick känslan av en avancerad högstadienovell.
Det är inte positivt.
 
Jag tyckte inte om att man inte fick lära känna karaktärerna,
det fanns liksom inte utrymme till det med allt som skulle hända.
För händer saker det gör det, verkligen.
 
Min negativa inställning,
kan också ha göra med att jag inte
är så särskilt förtjust i just fantasy.
 
Den här boken ingick i Månadens Utmaning.
 
 
Betyg: 2/5
 
 
Köp den här: Adlibris & Bokus & Cdon