Utvärdering december
 
 
Böcker som lästes i december:
Mats Strandberg & Sara Bergmark Elfgren - Eld
Martina Haag - Heja! Heja!
Jenny Jägerfeld - Här ligger jag och blöder
Belinda Bauer - Mörk jord
Gunnar Ardelius, Lisa Bjärbo, Jenny Jägerfeld m.fl. - Het
Nene Ormes - Udda verklighet
Lars Kepler - Sandmannen
Tyra Sjöstedt - Från blogg till business
Mons Kallentoft - Vattenänglar
 
Varav egna: 1
Varav lånade: 10
 
Antal lästa sidor: 3640
 
Bästa bok: Sandmannen
Sämsta bok: Vattenänglar
 
Antal köpta böcker: 16+
 
Kommentar: Sandmannen var den överlägset bästa boken jag läste den här månaden, en riktig bladvändare som jag inte kunde lägga ifrån mig förrän den var slut. Resten av böckerna var väl ganska mediokra tyvärr, undantaget Eld som var bättre än jag hade väntat mig. Blev lika besviken på Mons Kallentoft som vanligt och jag tycker bara mindre och mindre om Malin Fors, fortsätter bara att läsa serien eftersom jag har läst de tidigare böckerna vilket är ett väldigt billigt trick av en författare på sätt och vis... Lånade väldigt mycket böcker men köpte desto fler, många fynd gjordes på second hand i slutet av månaden.
 
 
Kan även tillägga att den sammanlagda summan på böckerna i år blev 85.
35 fler än mitt mål för året men 15 färre än nästa års mål.
 
#1 - boksnoken

Jag har nyss läst Sandmannen och precis som du kunde jag inte lägga den ifrån mej - fruktansvärt spännande!

Däremot har jag helt annan åsikt än du om Vattenänglar och Kallentofts böcker - älskade även Vattenänglar och tycker att Kallentofts böcker blir bara bättre och bättre (även om jag kan störa mej på Malin). Fniss, så olika man kan tycka :-).

Svar: Ja och tur är väl det! (:
Carolina Edvinsson