Steve Jobs - En biografi
Titel: Steve Jobs - En biografi
Författare: Walter Isaacson
Antal sidor: 635 (inbunden)
Första mening: "I början av 2004 blev jag uppringd av Steve Jobs."

Som det kontrollfreak Steve Jobs är
så rekryterade han sin egen författare
som skulle skriva hans biografi,
för den sakens skull är den inte vinklad
utan faktiskt tvärtom.

Detta är en av de bättre biografierna som jag har läst.

Walter Isaacson har inte nöjt sig
med Steve Jobs egen berättelse,
han har intervjuat hundratals människor
för att verkligen få fram sanningen.

Och jag tror faktiskt att han har lyckats,
jag tror att Steve Jobs är en så pass komplicerad person
som han faktiskt framställs i boken
och som han själv aldrig heller förnekar.

Den enda frågan som kvarstår då blir:
Är han även ett geni?

Det är dock svårt att undgå att skriva en biografi om Steve Jobs
utan att gå igenom Apples historia,
de är sammanlänkade
till en och samma organism.

Ibland kan det bli lite tråkigt,
speciellt i den tidiga datoreran
när sådana som jag inte ens var påtänkta.

Den är kanske inte jätterolig att läsa
men vilken biografi är det?
Den är däremot öppen, ärlig
och informativ.

Helt enkelt bra för att vara en biografi.


Betyg: 4/5