Nyårslöften 2014
 
 
 
Nu är det även dags för mig att presentera årets nyårslöften eller bokliga löften inför 2014 som de kallas i bokbloggsjerkan. Jag har redan presenterat förra årets resultat på bloggen och jag kommer nog att ha löften som påminner om föregående år med vissa modefieringar.
 
 
1. Läsa 12 hyllvärmare
Förra året hade jag ju med samtliga men jag känner att jag behöver ett lite mer överkomligt mål i år och en hyllvärmare i månaden borde jag verkligen kunna klara av. Vilka böcker som är med i det här urvalet finner ni här.
 
2. Läsa minst 100 böcker
En jämn och bra siffra.
 
3. Försöka ta mig in bland bokbloggarna som jämnt och ständigt tycks erhålla recensionsexemplar.
 
4. Uppdatera bloggen regelbundet med varierade inlägg av relativt hög kvalitet.
 
5. Läsa lite mer varierat sett till länder.
Jag läser nästan enbart från Sverige, USA och England och så ska det ju inte vara. Det blir ju lätt så himla insnöat. Rent genremässigt läser jag väldigt varierat tycker jag själv men just när det kommer till författaren är jag väldigt inrutad på vårt kulturperspektiv. Skärpning och ändring!
 
 6. Slösurfa mindre!
Om jag lyckas med det här kommer ju hur mycket tid som helst att frigöras.. 
 
 
#1 - Monika

Punkt 6 där gäller nog mig också :)

#2 - jana

Jag borde också dra ner på slösurfandet... Jag har som mål att läsa minst 25 hyllvärmare. Ska försöka klara av det målet redan de första halvåret, så det är gjort. Så nu går jag all in för hyllvärmare. Ska också sortera bort de hyllvärmare som jag aldrig kommer att läsa.

Svar: Jaa, ska man få något gjort är det nog bäst att inte skjuta upp det..
Carolina Edvinsson

#3 - [Anna]

Slösurfandet gäller mig oxå!

#4 - Louise

Usch, det där slösurfandet! Jag åker alltid dit, har så svårt att inte gå in på en massa onödiga sidor. Men som du säger - utan det skulle ju massa tid frigöras! Ska nog ha det som nyårslöfte också!

Svar: Man kan ju alltid försöka. Tror att det kommer att bli ganska svårt, så lycka till till oss båda! ;)
Carolina Edvinsson

#5 - *malin*

Slösurfning är roten till mycket ont... :-)

Svar: Haha ja, det är verkligen tidsdödande om inte annat.
Carolina Edvinsson

#6 - Linnea

Slösurfning, ja.. Om jag slutade med sådant så skulle nog även jag kunna läsa 100 böcker om året.. ;)

Svar: Haha, ja usch vad tidsdödande det är.
Carolina Edvinsson

#7 - Zelly

Skriver på det där med slösurfandet. 100 böcker har jag med satt som mål, peppad.

Svar: Nu kör vi! ;)
Carolina Edvinsson

#8 - Doktor Glas

Hehe, det där med slösurfande känns igen...