Top Ten Tuesday - Bästa böckerna 2013
 
Det är inte bara Nyårsafton idag utan det är ju även en helt vanlig tisdag i Top Ten Tuesdays värld. Den här veckan ges det en tillbakablick på året som har gått, på ett sätt som jag turligt nog inte har gjort tidigare. Listan berör nämligen de bästa böckerna jag läste under året. (Tur att jag har olika betyg/sammanställningar/listor att gå efter annars hade det varit svårt att minnas dem allihop under året.) Ämnet är nämligen mer definierat: Top Ten Books I Read In 2013
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
#1 - Nilmas Bokhylla

Där har vi ett helt gäng som jag inte har läst. Tack för tipsen :)

#2 - Anna

Jag har taggat dig i ett inlägg :) http://www.saganomsagorna.se/2013/12/35-bokrelaterade-fragor-om-2013.html

#3 - Holavedsbruden Ewa K

Gott Nytt År!

Svar: Detsamma! :)
Carolina Edvinsson

#4 - Therése

Även jag hittar flera titlar jag inte läst som jag hoppas jag ska hinna med nästa år!

#5 - Monika

Polis har ju stått och väntat i hyllan ett tag nu. Vill inte gärna läsa den innan det kommer en ny Nesbø... ;)

Svar: Men joo, det måste du ju! Så länge hade jag aldrig kunnat vänta ;)
Carolina Edvinsson

#6 - Zelly

Åh vad jag måste ta mig ann Polis, skandal att jag fortfarande inte läst den.
Passar även på att önska dig ett riktigt gott nytt år.

Svar: Ja, skandal är det allt! ;)
Carolina Edvinsson

#7 - Lottens Bokblogg

Polis var ju bara så bra!
Christin L kommer att komma in i min Boktolva för 2014!

#8 - C.R.M. Nilsson

Fågelbarn och Liten parlör för älskande kvalade sig in på min lista :) Sjukdomen borde ha funnits med på min lista; men just när det kom till vuxenböcker fanns det många stenhårda konkurrenter...

#9 - Caroline - Bland böcker

Stolthet & fördom var sååå nära att ta sig in på min lista, men jag tror det blev en 11:e-plats... :)

#10 - Bokdamen

Polis kunde ha kommit med på min lista men det var några andra böcker som trängde sig före ;)

#11 - Boktjuven Ingerun

Tack för tipsen och gott nytt år!