Månadsutvärdering - Februari
 
Böcker som lästes i februari:
E.L James - Fifty shades freed
Stephen Chbosky - Wallflower
Johanna Nilsson - Jag är den som skall komma
Lev Grossman - Magikerna
 
Varav egna: 5
Varav lånade: 1
 
Antal sidor: 2111
 
Bäcta bok: Wallflower
Sämsta bok: Fifty shades freed
 
Antal köpta böcker: 32
 
Kommentar: Det som förvånade mig mest var att jag inte alls blev så berörd av Förr eller senare exploderar jag som jag trodde att jag skulle bli, kanske hade jag för höga förväntningar efter att ha läst så många hyllningsrecensioner. Fast jag hade även läst många hyllningar om Wallflower och den visade det sig att jag älskade ändå. En trilogi i form av Fifty shades blev även utläst, vilket känns skönt för nu är den avklarad och det visade sig att den fick ett ganska bra avslut. Även den här månaden lyckades jag genomföra Månadens utmaning, vilket den här månaden innebar att läsa en klassiker i form av Stolthet och fördom. Även det är en bok som har blivit hyllad av väldigt många med rätta. Så sammanfattningsvis kan man väl säga att det här blev De hyllade böckernas månad, med blandat resultat för egen del.
 
#1 - Jonna Lindberg

Spännande blandning. Jag ser fram emot att läsa Wallflower snart :)

Svar: Hoppas att du gillar den lika mycket som jag gjorde! :)
Carolina Edvinsson

#2 - Nilmas Bokhylla

Stolthet och fördom vill jag också läsa! Hoppades på att hffa den under bokrean men givetvis tog den slut fortare än f*n på webben.

Svar: Ja, det var verkligen en positiv överraskning så jag rekommenderar att läsa! :) Om du nu får tag på den..
Carolina Edvinsson

#3 - Nicole

Jag har länge funderat över Magikerna, men jag har så himla mycket att läsa just nu så jag vet inte om den bör hoppa högt upp i läskön, eller om den kanske får vänta lite? :P

Svar: Du kan nog med gott samvete låta några andra böcker gå före. ;) Inte för att den är superdålig, men den är lite ojämn..
Carolina Edvinsson