Böcker som lästes i februari:
John Green - Förr eller senare exploderar jag
E.L James - Fifty shades freed
Stephen Chbosky - Wallflower
Johanna Nilsson - Jag är den som skall komma
Lev Grossman - Magikerna
Jane Austen - Stolthet och fördom
Varav egna: 5
Varav lånade: 1
Antal sidor: 2111
Bäcta bok: Wallflower
Sämsta bok: Fifty shades freed
Antal köpta böcker: 32
Kommentar: Det som förvånade mig mest var att jag inte alls blev så berörd av Förr eller senare exploderar jag som jag trodde att jag skulle bli, kanske hade jag för höga förväntningar efter att ha läst så många hyllningsrecensioner. Fast jag hade även läst många hyllningar om Wallflower och den visade det sig att jag älskade ändå. En trilogi i form av Fifty shades blev även utläst, vilket känns skönt för nu är den avklarad och det visade sig att den fick ett ganska bra avslut. Även den här månaden lyckades jag genomföra Månadens utmaning, vilket den här månaden innebar att läsa en klassiker i form av Stolthet och fördom. Även det är en bok som har blivit hyllad av väldigt många med rätta. Så sammanfattningsvis kan man väl säga att det här blev De hyllade böckernas månad, med blandat resultat för egen del.