Månadsutvärdering januari
 
Böcker som lästes i januari:
Veronica Roth - Divergent
Veronica Roth - Insurgent
Conn Iggulden - Roms portar
Christopher McDougall - Born to run
Andreas Eenfeldt - Matrevolutionen
Yann Martel - Berättelsen om Pi
Tahereh Mafi - Rör mig inte!
Kami Garcia & Margaret Stohl - Beautiful Creatures
Cilla & Rolf Börjlind - Springfloden
 
Varav egna: 5
Varav lånade: 5
 
Antal lästa sidor: 4186
 
Bästa bok: Torka aldrig tårar utan handskar del 2. Sjukdomen
Sämsta bok: Konsten att (inte) vara kvinna
 
Antal köpta böcker: 13
Recensionsex: 5
 
Kommentar: Det har blivit ganska mycket läst i januari om jag får säga det själv och kul att det blev i alla fall två böcker som inte är direkt skönlitterära. Sedan hittade jag ju även en ny liten guldgruva i form av Stadsmissionen vilket är anledningen till att antalet köpta böcker blev ganska högt. Sedan har jag ju även upptäckt den här rent ut sagt fantastiska möjligheten till att få hem recensionsex vilket jag är oerhört glad över. Dock har det blivit lite stressigt nu i slutet av månaden då jag borde läsa recensionsex men har böcker från biblioteket som snart går ut - bokbloggarproblem. Som man kan se ganska tydligt bara av den här statistiken så har hyllvärmarna snarare ökat och inte minskat vilket är ett av målen under 2013, men som tur är så tar jag inte så hårt på det. Sist men inte minst tror jag att Springfloden bara är början på en ny riktigt bra serie.
#1 - [Anna]

Jag börjar misstänka att antalet hyllvärmare inte minskar förens jag slutar komma i kontakt med massa nya böcker hela tiden! Ex inte se böcker på ica/coop, ignorera bokaffärer och absolut inte läsa bokbloggar men insåg att livet skulle bli jätte trist :P

#2 - Tessans Bokblogg

Det var inte illa pinkat. Bara en massa bra böcker du läst ju :D