En av nackdelarna med biblioteksböcker..
 
Det här är det sämsta med biblioteksböcker, att det finns en tidsgräns. Min kommer att passera imorgon utan att jag har hunnit läsa ut boken, vad ska jag göra? Imorgon är ju biblioteket dessutom stängt så det känns som om jag borde kunna ha kvar den tills på tisdag utan förseningsavgift? Eller vad tror ni? Det handlar väl om ungefär fem kronor men det är principen, jag som jobbar för det här kan ju inte utnyttja systemet.. Jag får speedläsa så mycket jag bara kan helt enkelt!
 
 
#1 - Anna - Boktycke

Går det inte att låna om boken?
Biblioteken jag lånar ifrån brukar annars aldrig har utgångsdatum på en röd dag eller en dag då biblioteket är stängt. Då brukar man få en extradag på sig (eller fler stycken om det är flera röda dagar i rad).

Svar: Ja, där jag jobbar fungerar det också så men tydligen har de inte ändrat i systemet? Och det går inte att låna om den då någon annan är på kö.. Tror jag, måste testa igen nu när du säger det! För det står ju faktiskt inget om det.
Carolina Edvinsson