Måndagens Movie: Baksmällan del III
 
 
Titel: Baksmällan del III
Originaltitel: The Hangover part III
Premiär: 31 maj 2013 (Sv)
Längd: 100 min
Genre: Comedy
Medverkande: Bradley Cooper, Zach Galifianakis & Ed Helms
Imdb-betyg: 5,9
 
Andra titlar i samma serie:
Baksmällan
Baksmällan del II
 
 
 
 
Handling: Leslie Chow har rymt från ett fängelse i Bangkok men innan det lyckades han reta upp en gangsterskurk genom att snuva honom på ett antal guldtackor värda ett par miljoner var. Det blir kompisgängets uppgift att ta reda på både Chow och guldtackorna efter att ha blivit utpressade i form av ett gisslandrama. 
 
Omdöme: En väldigt svag avslutning på den här trilogin, första filmen lovade stort och sedan känns det som om både manusförfattarna och skådespelarna bara ville suga ut så mycket pengar som möjligt ur namnet. Den här är inte bra kort och gott. Det förekommer inte ens någon alkohol, en baksmälla utan alkohol fungerar ju inte tänker ni? Nej, det gör det sannerligen inte. Inte blir det bättre av att karaktärerna har interna skämt från tidigare filmer som jag inte minns så mycket av, jag känner mig utfryst och utanför innan filmen knappt ens har hunnit börja. Det är inget smart drag av manusförfattarna. Visst förekommer det lite småroliga scener ibland men de poängen är så billiga att de nästan drar ner betyget ännu mer. Bra musik kan jag ge den och givetvis en snygg Bradley Cooper men den här gången räcker det inte långt.