Tematrio - Arbetarlitteratur
 
Det är dags för Lyrans tematrio och den här veckan är det 1:a maj relaterat, även om Valborg är mer heligt för mig än 1:a maj. Jag antar att det har med åldern att göra. Hur eller hur är trion den här veckan arbetsfokuserad men jag fick bara ihop två kandidater, bättre det än inget tänker jag.
 
För även om huvudpersonen tituleras som mörderska så är hon även hushållerska och det är främst genom det som historien växer fram.
 
Även den här boken har inte mindre än två hushållerskor som huvudpersoner.
 
 
 
 
#1 - Anonym

Två böcker som jag inte har läst, men som jag har planerat att läsa :)

psst... Du har blivit taggad inne hos mig.

#2 - C.R.M. Nilsson

Megafail. Det är jag som ligger bakom kommentaren XD

Svar: Haha nu vet jag i alla fall vart taggningen kom ifrån ;)
Carolina Edvinsson

#3 - Freja

Niceville har jag med i min triss med, fast jag inte läst den än. Den ligger i min "Att-läsa-hög" så så småningom blir det dags för den...

#4 - Funderskan

Pennskaftet av Elin Wägner, redigera inlägget genast ;) haha

Svar: Haha men den har jag ju inte läst så svårt att hålla koll på allt ;)
Carolina Edvinsson