Tematrio - Påskdeckare
 
Har det här med det norska påskekrim spridit sig till även den svenska marknaden? Det verkar i alla fall så på veckans Tematrio som den här veckan lyder: Vilka är dina tre favoritdeckare? Presentera en bok, författare eller romanfigur. 
 
1. Jo Nesbøs romanfigur Harry Hole
En trasig man med alkoholproblem.
 
2. Michael Connellys romanfigur Harry Bosch
En trasig man som jag inte kan skilja mig från även om han börjar bli lite med åren och ungefär lika tråkig.
 
3. Benedict Cumberbatch som Sherlock Holmes
MUMS! 
#1 - Anettesbokboble

Så gøy at den norske påskekrimmen sprer seg utover landegrensene! Det er jo ingenting som er så herlig som en fantastisk god deckare i påskeferien :) Mine tre romanfigurer i krimsjangeren er Jussi Adler-Olsens figur Carl Mørck, Stieg Larssons figur Mikael Blomqvist og Robert Galbraiths figur Cormoran Strike. Ønsker deg en flott påske, hilsen Anette :)

Svar: Vad roligt, jag läser precis om Cormoran Strike ;)
Carolina Edvinsson

#2 - C.R.M. Nilsson

Benedict som Sherlock är verkligen en av de bästa versionerna :)

#3 - Zelly

Nästa vecka är det jag som läser Polis då den äntligen kommer i pocket :)

Svar: Du har spännande läsning framför dig! ;)
Carolina Edvinsson

#4 - Freja

Håller med! Fast här är det dottern som ycker Cumberbatch är mumsig, jag gillar Martin Freeman mer jag...

Svar: Haha, det är bra att det finns någon för alla ;)
Carolina Edvinsson