Top Ten Tuesday - Bokliga saker att äga
 
 
Det blir en ganska sammanfattad lista idag då jag borde skriva lite om Selma Lagerlöfs En herrgårdssägen och påbörja ett projektarbete inom marknadsföring av bibliotek istället men bättre en komprimerad lista än ingen lista alls som jag brukar säga. Okej, det var första gången jag sa det nu men ändå. Top Ten Bookish Things (That Aren't Books) That I'd Like To Own (new bookshelves, bookends, cool bookmark, a bookish shirt, etc. You can add things you DO own if you want).
 
1. Ett bibliotek
Det här är ju drömmen för alla bokälskare.
 
2. En surfplatta
För att kunna läsa e-böcker (och spela Hay Day!)
 
3. Bokstöd
 
4. Bokrelaterade posters
 
5. Bokhylla till köket för kokböcker och andra matrelaterade böcker.
 
6. Lästid
 
7. En solig balkong/uteplats med tillhörande solstol
 
8. Ett lånekort på mitt blivande närmaste bibliotek
 
9. Ett jobb på bibliotek
Okej, inget man äger kanske men jag vill gärna ha.
 
10. Läsinspiration!
 
 
 
PS. Det är livsfarligt att ens befinna sig ute på Internet utan att ha sett det senaste avsnittet av Game of thrones! Två gånger har jag blivit spoliad nu! Första gången trodde jag inte att det var sant, jag ville inte tro att det var sant och jag ville inte tro att jag hade blivit spolad men två gånger är en gång för mycket för att ens jag ska kunna förneka det.. Nu har jag varnat er! 
 
#1 - Therése

Gud vilka snygga affischer!
Borde hem o se senaste Game of throne idag känner jag!

Svar: Eh ja! Jag är tveksam till att du klarar dig en dag till utan att bli spoilad. Akta dig särskilt för sociala medier ;)
Carolina Edvinsson

#2 - Monika

Ett bibliotek ja, det skulle man ha :)

#3 - Lottens Bokblogg

Nummer 6 där, hur fixar man det?

Svar: Det undrar jag också..
Carolina Edvinsson

#4 - Zelly

Min syster sa samma sak om Game of thrones. Vill man inte bli spoilad är det verkligen inte en bra ide att vistas på internet innan man sett avsnittet.

#5 - C.R.M. Nilsson

När jag har ett eget kök, ska jag försöka ha bokhyllor för kokböcker i köket :)

#6 - Amanda

Haha, Hay Day alltså, man blir ju fast direkt! :(
Och ett bibliotek, ja, drömmen <3