Månadsutvärdering - December
 
 
Böcker som lästes i December:
Buthler & Öhrlund - Erövraren
Martin Widmark - Hotellmysteriet
Lina Neidestam - Zelda, kampen fortsätter
David Levithan - Världens viktigaste kyss
Ida Lindgren & Charlotta John - Hundra % Rallylydnad
Ralf Novák-Rosengren & Anita Santesson - 5768 visningar på youtube
Gunnar Ardelius - Vill ha dig så illa
Lina Neidestam - Zelda
Christina Wahldén - Villig
Camilla Läckberg - Lejontämjaren
Maria Nygren - Fjärde riket
Åsa Larsson - Det blod som spillts
Sofie Sarenbrant - Visning pågår
Christina Wahldén - Kort kjol
Charlotte Rogan - Livbåten
Yvonne Öster - Rallylydnad
 
Varav egna: 4
Varav lånade: 14 
 
Antal sidor: 3 797
 
Bästa boken: Världens viktigaste kyss
Sämsta boken: Erövraren
 
Antal köpta: 20
 
Kommentar: Det blev lite ont på om tid på slutet men jag lyckades klämma in en hel del böcker i december. Min sambo tycker att några av dem är att fuska men just nu räknar jag böcker som böcker, oavsett genre och målgrupp. Den här månaden kan sammanfattas med att det går att finna en hel del lästid bara man vill, oftast behöver man inte ens bortprioritera något annat utan det handlar om att effektivisera tiden. Det blev en del köpta böcker också och jag kan avslöja att jag faktiskt la en beställning den här månaden som kommer att dyka upp i januari, böcker har jag faktiskt inte så dåligt samvete för att jag köper. En sak som dock grämer mig är att jag har beställt en bok som jag redan har! Då kan man eventuellt börja fundera på om man har lite för många när man inte ens minns vilka man äger. 
 
Månadens utmaning: Utmaningen för december kan knappt någon läsare ha missat som ju var att komma ikapp statistiken så att jag fick de där 100 utlästa böckerna under ett år. Och vet ni vad, jag klarade det! 
 
Filmer som recenserades i December:
 
#1 - Monika

Det där med att beställa/köpa böcker man redan har... det har jag gjort också. En gång i alla fall :)

#2 - C.R.M. Nilsson

Vilken läsmånad! Det var inte dåligt :)

Jag har också köpt hem böcker som jag redan har. Flera gånger. Oftast när jag läser en författare både på svenska och engelska, och råkar köpa hem en bok som jag redan har på det andra språket.

Svar: Jo, dubbletter i olika språk har jag också några. Extra kul är att det oftast beror på att jag inte vill vänta på den svenska översättningen, men sedan när jag inte har läst den engelska versionen när översättningen ges ut köper jag den igen och låter även den stå... Vad är logiskt i bokhyllan egentligen? ;)
Carolina Edvinsson