Månadsutvärdering - Februari
 
 
Böcker som lästes i februari:
Rainbow Rowell - Eleanor & Park
John Green - Pappersstäder
Sofia Nordin - Spring så fort du kan
Sophie Kinsella - Bröllopsnatten
Susan Hill - Kvinnan i svart
Jan-Philipp Sendker - Konsten att höra hjärtslag
Vilja-Tuulia Huotarinen - Ljus Lus Ljus
Ashley Edward Miller & Zack Stentz - I huvudet på Colin Fischer
 
Varav lånade: 8
Varav egna: 2
 
Antal sidor: 2 443
 
Bästa boken: Männen med rosa triangel
Sämsta boken: Bröllopsnatten
 
Antal köpta: 17
 
Kommentar: Den här månaden är ju ett par dagar kortare än de andra och därför får jag väl också vara nöjd med antalet, även om jag tycker att det har blivit relativt lite läst och då särskilt sett till antalet sidor. Jag har dock läst en hel del kurslitteratur istället och jag får nog faktiskt ta och skylla ifrån mig på det. Litteraturvetenskap innebär en hel del läsning! Eftersom jag inte går på föreläsningar i skolan heller så innebär det att jag måste självstudera i böckerna istället, så ja jag tycker ändå att jag har en ganska bra ursäkt. Det blev hela två böcker om andra världskriget dessutom, inte alls planerat utan ödets nyck. Antal köpta böcker steg från 0 förra månaden till 17 den här månaden och förklaringen ligger i en Harry Potter-box och ett secondhandbesök. 
 
Månadens utmaning: Under februari tänkte jag att jag skulle försöka pricka in en fullträff i form av en bok, alltså en bok som av mig får högsta betyg. Jag lyckades tyvärr inte. Jag hade ändå flera goda chanser då jag hoppades mycket på både Ljus Ljus Ljus, I huvudet på Colin Fischer, Eleanor & Park och Pappersstäder men tyvärr tycker jag inte att de når upp till den nivån så att de kan kvala in på min absoluta topplista. Jag har läst mycket bra den här månaden men inget som kvalar upp till elit. 
 
Filmer som recenserades i februari:
 
#1 - Elin - Bokparadiset

Du får läsa livet efter dig, för mig är det en solklar fullpott så hoppas du tycker detsamma!

Svar: Ja, nu är det så många som har rekommenderat den så det får nog bli nästa månad!
Carolina Edvinsson

#2 - Monika

De där fullpoängarna är svåra att hitta, med tanke på hur många böcker man läser så är just de väldigt få. Hos mig ligger de nog på runt 5-6% bara.

Svar: Jag tycker att det är svårt att på förhand veta vilka som kommer att bli fullpoängare då mina favoriter inte direkt följer någon speciell mall eller genre.. Sedan är jag ju väldigt snål med betygen också så det gör ju sitt till det hela förstås.
Carolina Edvinsson

#3 - C.R.M. Nilsson

Vad tråkigt att Ljus ljus ljus inte levde upp till förväntningar :(