Fredagsfråga - Förlag
 
 
 
Fredag och helg! Fast jag upptäckte idag att jag borde ha läst Odysséen tills på onsdag och det känns som om jag borde börja på den snarast, det är ju i och för sig läsning men kurslitteratur-läsning. Tillbaka till ämnet fredag så betyder ju det i vanlig ordning bokbloggsjerka och den här veckan handlar det om företaget bakom boken: Vilket förlag tycker du släpper flest bra böcker per år?
 
Jag är inte så förlagsintresserad i den meningen att jag väljer förlag och sedan bok och det spelar heller inte in när jag väljer böcker, även om jag nog borde välja böcker från lite smalare och mindre förlag oftare för att bredda mig lite. Som det ser ut nu så gillar jag Gilla böcker allra mest, helt klart. Annars gillar jag även Forum, Norstedts och hela Massolit Förlagsgrupp en hel del, men de har ju helt andra resurser så det vore ju bara konstigt om jag inte gillade något där.
 
 
#1 - Monika

Förlaget är bara något jag får på köpet, även om jag börjat ha koll på en del av de mindre nu.

#2 - [Anna]

Haha nej det är ju boken man är intresserad av, jag är då totalt obrydd om vilket förlag som har gett ut den. :)

#3 - Vargnatts bokhylla

Jag har inte heller någon större koll på förlag egentligen, det är inget jag tänker på när jag köper nya böcker :)

#4 - Lottens Bokblogg

Jag tror aldrig jag valt en bok efter förlag faktiskt.

Svar: Det har faktiskt hänt mig gällande Gilla Förlag och det var en lyckosam chansning :)
Carolina Edvinsson

#5 - Holavedsbruden Ewa K

Det är lätt att hitta favoriter hos de stora förlagen.

#6 - Lena

Massolit är en av förlagen som jag läst flest böcker från de senaste åren.

#7 - Bokdamen

Gilla böcker tror jag inte att jag har läst några böcker ifrån ännu.

#8 - Mia Eggimann

Nej det är boken man väljer i första hand liksom.
När jag tittade i min bokhylla var det väldigt många olika förlag.
Mia

#9 - Zelly

Jag brukar väl inte heller kolla efter vilket förlag det är men när jag tänker efter så är det samma som dina ovan som dominerar mina hyllor minus Gilla Böcker (trots att jag gillar deras böcker :)

#10 - C.R.M. Nilsson

Gilla Böcker är väldigt bra och kommer nog bara att bli bättre :)

Svar: Ja, speciellt nu när de har tagit över Xpublishing :)
Carolina Edvinsson

#11 - Freja

Jag har dålig koll på förlag, oftast köper jag bara en bok som tilltalar mig utan att kolla vem som har gett ut den. Men det finns ett förlag som hittills inte gjort mig missnöjd. För mig är det Minotaur som gäller, brittiska kriminalromaner, min passion, min last...