Böcker som lästes i januari:
Veronica Roth - Divergent
Veronica Roth - Insurgent
Conn Iggulden - Roms portar
Christopher McDougall - Born to run
Andreas Eenfeldt - Matrevolutionen
Jonas Gardell - Torka aldrig tårar utan handskar del 2. Sjukdomen
Caitlin Moran - Konsten att (inte) vara kvinna
Yann Martel - Berättelsen om Pi
Tahereh Mafi - Rör mig inte!
Kami Garcia & Margaret Stohl - Beautiful Creatures
Cilla & Rolf Börjlind - Springfloden
Böcker som lästes i februari:
John Green - Förr eller senare exploderar jag
E.L James - Fifty shades freed
Stephen Chbosky - Wallflower
Johanna Nilsson - Jag är den som skall komma
Lev Grossman - Magikerna
Jane Austen - Stolthet och fördom
Böcker som lästes i mars:
Anders Fager - Jag såg henne idag i receptionen
Christin Ljungqvist - Fågelbarn
Christin Ljungqvist - Kaninhjärta
Isabella Löwengrip - Egoboost
Sofia Nordin - En sekund i taget
Tessa Gratton - Blodsmagi
Lauren Oliver - Delirium
Victor Berhhardtz - Skitliv
John Verdon - Tänk på ett tal
Katrin Zytomierska - Dags att bli smal
Böcker som lästes i April:
Hanna Jedvik - Kurt Cobain finns inte mer
Kristina Ohlsson - Davidsstjärnor
David Levithan - Jag, En
Maggie Stiefvater - Kretsen
Tahereh Mafi - Rädda mig inte!
J.K Rowling - Harry Potter and the Philosopher's stone
Andreas Roman - Doktor Joseph
Maria Sveland - Hatet
David Levithan - Liten parlör för älskande
Böcker som lästes i Maj:
Grannen - Dan Buthler & Dag Öhrlund
Förlåt min vrede - Dan Buthler & Dag Öhrlund
Andra andningen - Sofie Sarenbrant
En nästan vanlig man - Dan Buthler & Dag Öhrlund
Saeculum - Ursula Poznanski
Underbara helvete - Jamie McGuire
Onda flickor - Alex Marwood
Berättelser från Engelsfors - Sara Bergmark Elfgren & Mats Strandberg
Mord.net - Dan Buthler & Dag Öhrlund
Det enda rätta - Susanne Boll
Böcker som lästes i Juni:
Cassandra Clare - Stad av skuggor
Camilla Grebe & Paul Leander Engström - Dirigenten från St Petersburg
Sapphire - Precious
Jo Nesbø - Polis
Göran Rosenberg - Ett kort uppehåll på vägen från Auschwitz
Dan Buthler & Dag Öhrlund - Uppgörelsen
Dan Buthler & Dag Öhrlund - Återvändaren
Suzanne Collins - Gregor från Ovanjord
Dan Brown - Inferno
Böcker som lästes i Juli:
Isaac Marion - Warm Bodies
Kami Garcia & Margaret Stohl - Beautiful Darkness
F. Scott Fitzgerald - The Great Gatsby
Boris Starling - Messias
Kristian Gidlund - I kroppen min - Resan mot livets slut och alltings början
Lauren Oliver - Pandemonium
Caitlin Moran - Morantologi
Suzanne Collins - Gregor, Dödens labyrint
Böcker som lästes i Augusti:
Sylvia Day - Synda
Tahereh Mafi - Falla sönder
Jonas Gardell - Torka aldrig tårar utan handskar 3. Döden
Christian Mørk - Darling Jim
Khaled Hosseini - Och bergen svarade
J.K Rowling - Den tomma stolen
Robert Kviby - De korrupta
Kami Garcia & Margaret Stohl - Beautiful Chaos
Sophie Kinsella - Cocktails för tre
Johanna Nilsson - Gå din väg men stanna
Puma Swede & Jan Ekholm - Puma Swede
Böcker som lästes i September:
Peter Robinson - I mörkrets skugga
Fredrik Backman - Min mormor hälsar och säger förlåt
Katarina Sandberg - Vi är inte sådana som i slutet får varandra
Rick Yancey - Den femte vågen
Cilla & Rolf Börjlind - Den tredje rösten
Laini Taylor - Mörk ängel
Camilla Grebe & Åsa Träff - Mannen utan hjärta
Caroline Engvall - Skuggbarn
Böcker som lästes i Oktober:
Jonathan Tropper - Fördelarna med en kollaps
Michael Connelly - Svarta lådan
Christoffer Carlsson - Den osynlige mannen från Salem
Camilla Läckberg - Mord och mandeldoft
Johan Theorin - Rörgast
Lisa Bjärbo & Johanna Lindbäck - Vi måste sluta ses på det här sättet
Boel Bermann - Den nya människan
Jonas Jonasson - Analfabeten som kunde räkna
Jenny Jägerfeld - Jag är ju så jävla easy going
Böcker som lästes i November:
Nanna Johansson - Fulheten
Liv Strömquist - Prins Charles känsla
Mons Kallentoft - Vindsjälar
Malala Yousafzai & Christina Lamb - Jag är Malala
Cassandra Clare - Stad av aska
Julia Skott - Kroppspanik
Liv Strömquist - Ja, till Liv!
Nanna Johansson - Välkommen till din psykos
Orson Scott Card - Enders spel
Suzanne Collins - Gregor Blodets förbannelse
Carol Rifka Brunt - Låt vargarna komma
Lauren Oliver - Rekviem
Paul Brannigan & Ian Winwood - Birth School Metallica Death
Böcker som lästes i December:
Sara Kadefors - Lex bok
Kristian Gidlund - I kroppen min: Vägsjäl
Michaela Forni - Om att älska: 90 berättelser om hjärta och smärta
Timur Vermes - Han är tillbaka
Jan Lööf - Bildbok: ur Jan Lööfs bildvärld
Samantha Shannon - Drömgångare
Sara Bergmark Elfgren & Mats Strandberg - Nyckeln