Campusstudier vs. Distansstudier
Var är min motivation!? Ni anar inte (eller ni som pluggar på distans gör väl det) hur svårt det är att plugga på distans. Man är själv hemma hela dagarna, allt annat lockar förutom det man bör göra och vips så har man inte gjort något alls på hela dagen istället. Tacka vet jag campusstudier. Men det är ju snart bara 1,5 år kvar...
 
 
 
#1 - Lena

Ja, distansstudier är inte så lätt hehe. Studerade på distans i 2½ år och gör väl det ännu och det kräver nog disciplinen och motivationen. Vissa dagar gick det bra, men alltför ofta gick mindre bra. Finns alltid något som man hellre vill göra. Därför brukar jag gå till biblioteket och plugga för då är min motivation och koncentration på en helt annan nivå, t.ex. nu när jag läser till en tent så måste jag till biblioteket för att läsa, för under de dagarna jag är hemma så öppnar jag inte ens boken xD

Svar: Känner verkligen igen det där! Jag diskar liksom hellre än pluggar, så vårt hem har väl aldrig varit så rent som nu ;) Det är bara att bestämma sig men det är ju lättare sagt än gjort. Ibland brukar jag sätta upp delmål, som "det här ska jag minst göra idag" men det är inte alltid det fungerar heller. Den bästa metoden är nog tidspress trots allt ;)
Carolina Edvinsson