Söndagens smakprov - Jonny Liljas skuld
 
Den här veckan kommer mitt smakprov ur Jonny Liljas skuld av Olle Lönneus som är början på en ny serie om jag har förstått det hela rätt. Jonny Lilja är polis men ser mer ut som en brottsling och lider dessutom av ett spelberoende som har kostat honom både hus och hem, dessutom är han nu skyldig den största maffiabossen i stan pengar och han vet att det är leverera eller dö som gäller. Samtidigt som han måste sköta sitt jobb som polis och utreda det mord på den flicka som hittades i skogen med uppskurna handleder. Spåren leder rakt in i Jonny Liljas eget fördärv. Jag har kommit ungefär halvvägs i boken och tycker väl att den är helt okej. För ett par månader sedan hade den nog klassificerat sig högre på min lista men jag har nog börjat tröttna lite på misslyckade poliser som försätter sig själva i trubbel. Jag vet inte, jag hyser fortfarande förhoppningar om den i alla fall.
 
 
#1 - Skriva läsa leva

Tack för smakebiten. Trevlig söndag på dig :)

#2 - Marie Eggimann

Tack för smakebiten och jag håller med dig, läste Zack och det var samma sak där.

#3 - Lottens bokblogg

Tack för smakbiten. Det låter som en intressant bok men precis som du har jag tröttnat lite på den där kategorin.

Svar: Ja, det borde skifta lite snart tycker jag.. Kanske tillbaka till pusseldeckaren? Eller något helt nytt som jag inte kan sia om :)
Carolina Edvinsson

#4 - Beathe

Tusen takk for smakebiten!

#5 - Monika

Har sett den här boken dyka upp på en del bloggar, men om den handlar om ännu en misslyckad polis med beroendeproblem så tror jag att jag står över. De är väldigt många nu...

Svar: Ja, snart tycker jag att det borde vända åt något annat håll.
Carolina Edvinsson

#6 - Boklysten

Den här vann jag i en utlottning så nu väntar den i bokhyllan på att jag ska få tid att läsa den. Tack för smakbiten!

Svar: Åh vad lyxigt!
Carolina Edvinsson

#7 - Maddes bokblogg

Tack för smakbiten! Hoppas du får en trevlig söndag.

Svar: Tack detsamma!
Carolina Edvinsson

#8 - Johanna

Den här har jag ligger på plattan och väntar på att få bli läst. Tack för smakbiten :)

#9 - astridterese

Det høres ut som en spennende bok. Jeg måtte se om den var gitt ut på norsk, men det ser ikke sånn ut. Ønsker deg en fin søndag!

#10 - Bokdamen

Tack för smakbiten. Den här författaren står på läslistan men jag har dragit på det. ;)

#11 - Kajsa

Tack för smakbiten och ha en bra söndag!

#12 - LexieLäser

Tack för smakbiten :) Verkar riktigt bra.

#13 - Helena, MsHisingen

Lovande smakbit :)