Tematrio - Skräck
 
 
Jag känner mig lite sen med veckans Tematrio men bättre sent än aldrig som det brukar heta. Halloween är på ingång, tror jag? När/Var/Hur? Samma visa varje år.. Men det verkar så för tematrion den här veckan är: Berätta om tre skrämmande bra texter! 
 
 
 
Jag vet att Lyran också tipsade om denna men jag tycker faktiskt att den är fantastiskt bra, om man ger den en seriös chans. Jag hade den som kurslitteratur och tror att jag fick lite hjälp på traven eftersom jag var "tvungen" att grotta ner mig i den.
 
2. Susan Hill - Kvinnan i svart
En klassisk spökhistoria kort och gott.
 
3. Edgar Allan Poe - Huset Ushers undergång
Den här läste jag i gymnasiet första gången och jag bär faktiskt med mig den än.
 
 
#1 - C.R.M. Nilsson

Jag har läst den första och den sista, och den i mitten är jag bra sugen på :) Själv blev jag lite besviken på Frankenstein, tror det stjälpte att jag läste den i skolan.

#2 - Boklysten

Det är många som haft med Kvinnan i svart i sin trio så jag tror nog att jag helt enkelt måste läsa den, trots att jag inte är mycket för skräck.

Svar: Den går ju ganska fort också :)
Carolina Edvinsson

#3 - Lena

Andra och tredje har jag läst. De är riktigt bra skräckisar i höstmörkret.

#4 - Freja

Mycket skräck hos dig, jag brukar inte läsa den sortens litteratur, för jag sover så dåligt efteråt...

#5 - Zelly

Frankenstein älskade jag verkligen, blev glatt överraskad att jag faktiskt tyckte om den så mycket som jag gjorde.
Poe måste jag verkligen prova på någon dag.