Söndagens smakprov - Främlingen
 
 
Idag kommer mitt smakprov ur Främlingen av Diana Gabaldon. Den handlar om Claire som råkar resa ungefär 200 år tillbaka i tiden där hon förälskar sig i Jamie, trots att hon är gift med Frank hemma i hennes riktiga tidsålder. Det här är en sådan bok som jag brukar klassificera i tantfacket, en historisk roman om kärlek som pågår i bok efter bok efter bok och vars sidantal sträcker sig bortom sjuhundrastrecket. Inte en bok för mig alltså men jag är aldrig sen med att testa, så det var väl värt ett försök antar jag. Men än finns det tid för boken att vända, jag har bara kommit ungefär halvvägs nämligen.. 
 
 
 
#1 - Siri

Denne boken har jeg hørt om tidligere, og har veeeldig lyst til å lese den :D spent på om den er oversatt til norsk!
- Siri

#2 - Holavedsbruden Ewa K

Spännande! Tack för smakbiten och ha en fortsatt skön söndag.

#3 - astridterese

Jeg har tenkt på å lese Diana Gabaldon, men foreløpig har det ikke blitt noe av. Jeg har altfor mange bøker å lese fra før :-) Ønsker deg en fin søndag!

#4 - Monika

Suck. Varje gång någon skriver om denna så känner jag att jag vill läsa den NU. Men det är ju så många böcker jag känner så inför :)

#5 - Marie Eggimann

Ja men de är väl ganska tjocka böcker, det avskräcker mig lite. Då får de vara attans så bra.

Svar: Ja, de är minst sagt tjocka allihop.. Brukar avskräcka även mig faktiskt.
Carolina Edvinsson

#6 - Lena

Gabaldon är en författare som jag så länge velat läsa. Men än har det inte blivit. Måste bli av snart.

#7 - Helena, MsHisingen

Har läst mycket bra om den här, du verkar lite mer tveksam. Ser fram emot att läsa vad du tycker efter alla 700 sidorna :)

#8 - Boktjuven Ingerun

Tack för smakbiten!

#9 - Lottens bokblogg

Tack för smakbiten. Den här boken förekommer ju på en hel del bloggar.

#10 - Bokdamen

Den här är jag lite nyfiken på. Tack för smakbiten. :)

#11 - Marika

Jag tyckte om de här böckerna när jag läste dem. Fast nu finns det många fler. :)