Tematrio - Personligt pronomen
 
 
Det är onsdag och på den här bloggen betyder det att det är dags för Lyrans Tematrio som den här veckan har temat: Berätta om tre bra böcker med personligt pronomen i titlarna! Jag har valt att tolka temat lite annorlunda och tar upp tre böcker med pronomen i titlarna som jag vill läsa!
 
1. Jandy Nelson - Jag ger dig solen
En bok som kommer ut på Gilla förlag i höst och som jag ser fram emot mycket. Den ska bland annat handla om sorg och jag gillar att läsa om ledsamheter.
 
2. Märta Fohlin - Jag duger inte åt lycka
En bok som är relativt nyutgiven och som ligger på kö här hemma. Jag vet inte om jag kommer att tycka att den är bra men jag gillar i alla fall titeln.
 
3. Eva Susso & Moa Eriksson Sandberg - 8 saker du aldrig skulle våga
Ungdomsbok + Gilla förlag = Måste bli succé 
#1 - Marie Eggimann

Jag känner inte igen någon, möjligen de sista författarna.

#2 - Freja

Jag har inte hört talas om någon av dem, kul med nyheter!

#3 - Boklysten

Känner inte till någon av dessa!

#4 - Hanneles bokparadis

Intressanta titlar, tack för tipset!

#5 - Helen

Jandy Nelsons bok längtar jag verkligen efter, hennes förra bok var ju så otroligt fin!

Svar: Den har jag inte läst eller hört talas om tidigare så det ska jag genast kolla upp vilken det är! :)
Carolina Edvinsson