Författarbesök: Dan Höjer
 
I tisdags var Dan Höjer på biblioteket för att träffa alla elever i årskurs två som har arbetat med hans bok Cirkusdeckarna och medeltidsmysteriet under en väldigt lång period. De har läst och diskuterat och arbetat kreativt och projektet avslutades då med att de fick träffa Dan Höjer och visa alla fina saker som de har skapat. Samt ställa tusen bra frågor såklart. Och äta en tårta med boken på. 
 
Jag ska ärligt meddela att jag inte är superbekant med Dan Höjer som författare sedan tidigare. Jag har svaga minnen av böckerna Puss & dass & pantalong, Piss & glass & polisong och Flört & fjärt & pillefjong från när jag var yngre men mer än så kan jag inte säga. Nu däremot är jag helt såld, ett fantastiskt författarbesök som engagerade både mig, lärare och elever många gånger om. Och jag som brukar säga att jag inte vill veta så mycket om författaren bakom boken eftersom det kan påverka min läsning, här är det positiva undantaget som bekräftar regeln.
 
 
 
#1 - C.R.M. Nilsson

Dan Höjer associerar jag med spökhistorier. Jag har kvar tre av hans Sveriges läskigaste-spökhistorieböcker som han skrev och som jag älskade som barn.

Svar: Ja, mycket sådant har han ju skrivit. Men även en del fackböcker för barn (och vuxna) så han verkar vara lite överallt i åldrarna ;)
Carolina Edvinsson