Tematrio - Påskekrim
 
Påsk är på ingång och det innebär långledigt. Det förtjänar jag. Lyran uppmärksammar det genom en Tematrio och jag hänger på som vanligt. Jag anammar den norska klassikern Påskekrim och tipsar här om tre bra deckare.
 
 
Har den inte blivit uttjatad ännu tänker ni? Nej, lite till tåls det att uppmärksamma den.
 
Ingen polisdeckare men väl en historia som gör att det kryper under huden.
 
Norsk deckarförfattare, hög klass!
 
 
 
#1 - C.R.M. Nilsson

Det blir inget påskekrim för min del i år, men jag kommer nog att läsa en del i påsk ändå :)

#2 - Boklysten

Den norska deckaren är jag nyfiken på.

#3 - Helen

Tre riktigt bra titlar som alla tåls att omnämnas flera gånger om! =)

Svar: Hehe sant, bra böcker tåls att tjatas om.
Carolina Edvinsson

#4 - Monika

De två första har jag läst och den tredje har jag stående här. Bra smak du har ;)

Svar: Haha, ja vi brukar ju följas åt hyfsat bra. Inte så konstigt kanske med tanke på att du också verkar följa ungefär alla deckarserier som finns ;)
Carolina Edvinsson

#5 - Bokdamen

Den norska deckaren är jag sugen på att läsa. Dom andra två gillade jag mycket. ;)