Top Ten Tuesday - Favoritförfattare
 
 
"Favorittema" i Top Ten Tuesday idag men den här gången handlar det om författare: Top Ten ALL TIME Favorite Authors. Jag har några givna favoriter, som känns som en klass för sig för mig när det kommer till just skrivande och språk. De kanske inte skriver de mest underhållande eller spännande böckerna men de betyder något för mig ändå, något som går lite djupare än en bladvändare kan göra. Nu är ju det här mina nuvarande favoriter, listan hade nog sett annorlunda ut om jag hade tagit med hela mitt livsperspektiv. Men i alla fall, här är sex av mina favoriter just nu.
 
1. Gunnar Ardelius
 
2. Johanna Nilsson
 
3. Jandy Nelson
 
4. Christin Ljungqvist
 
5. David Levithan
 
6. Jonas Gardell
 
 
#1 - Monika

Har bara läst en bok vardera av Ljungqvist och Gardell, får se vad som händer när jag läst fler :)

#2 - Boklysten

Har läst några böcker av Gardell och tyckte de var OK

#3 - Lottens bokblogg

Den där Ardell är jag nyfiken på!

#4 - Lottens bokblogg

Den där Ardell är jag nyfiken på.