Söndagens smakprov - 8 saker du aldrig skulle våga
 
 
Mitt smakprov den här söndagen kommer från 8 saker du aldrig skulle våga av Eva Susso och Moa Eriksson Sandberg som jag läste ut igår. Den handlar om kompisarna Vick, Kay, Jamila och Lisa som går i nian och som har bildat en pakt där de ska utmana varandra att göra pinsamma saker för att liva upp sista året på högstadiet. En till synes banal handling men som så småningom utvecklas till att handla om vänskap och förmågan att stå upp både för sig själv och andra. Vad jag tycker om den tänkte jag skriva mer utförligt i en recension så småningom men jag kan ju redan nu avslöja att det nog är första gången som jag inte fastnar för en bok som har givits ut av Gilla förlag. 
 
#1 - C.R.M. Nilsson

Tack för smakbiten :) Den här har jag inte riktigt känt mig lockad av, men en ska ju aldrig säga aldrig...

Svar: Ja ne, jag tror du med gott samvete kan skippa den faktiskt :)
Carolina Edvinsson

#2 - Johannasdeckarhorna

Tack för smakbiten!

#3 - Ewelina

Jag känner mig lite intresserad av boken, men jag här ännu inte riktigt bestämt mig för om jag ska läsa den eller inte. Tack för smakbíten!

Svar: Man ska ju ge alla böcker en chans, har jag hört ;) Men personligen blev jag som sagt lite besviken på just den här men för rätt målgrupp kanske den ändå passar.
Carolina Edvinsson

#4 - Monika

Låter som en lek som kan bli farlig. Tack för smakbiten!

Svar: Till viss del går den faktiskt överstyr, så du prickar rätt utan att behöva läsa den ;)
Carolina Edvinsson

#5 - astridterese

Det hørtes ut som en interessant bok. Den tror jeg at jeg må tittel litt på. Ønsker deg en fin søndag!

#6 - Bokslukaren

Jag tycket den låter ganska bra och ska nog försöka läsa den i år. Tack får smakbiten.

#7 - Lena

Tack för smakbiten.

#8 - Ewa K

Intressant upplägg. Tack för smakbiten.

#9 - Mia Eggimann

Tack för smakebiten, väntar med spänning på recensionen.

#10 - Boklysten

Tack för smakbiten!

#11 - Kajsa

Handlingen tilltalar mig så det var trist att höra att du inte var förtjust. Tack för smakbiten!

#12 - Lottens bokblogg

Tack för smakbiten. Kände inte till den här boken innan.

#13 - Elsa-ladyslibrary

Jag har inte bestämt än om jag vill läsa den här boken,jag tycker den låter intressant,men jag har hört flera som har läst den som inte har tyckt om den.

#14 - A ROOM OF MY OWN

idén låter inte helt frl. men en annan titel hade låtit mera lockande. 8 saker du aldrig skulle våga låter som en självhjälpsbok

Svar: Haha ja det gör det kanske, har jag inte ens tänkt på förrän du nämner det :)
Carolina Edvinsson