Top Ten Tuesday - Romantik i böcker
 
 
Alltså jag är ju ingen romantiker och läser ytterst sällan en så kallad kärleksroman eller relationsroman eller vad man nu vill kalla det. Men jag ska ge mitt bästa försök att lista några punkter på temat: Top Ten Things I Like/Dislike When It Comes To Romances In Books
 
Jag gillar..
1. Kärlek som bryter normer (T.ex. Världens viktigaste kyss)
2. Olycklig kärlek (T.ex. Utan personligt ansvar)
3. När inte allt blir sagt (T.ex. Liten parlör för älskande)
 
 
Jag gillar inte...
1. Triangeldraman (T.ex. Sätt mig i brand!)
2. När en karaktär blir så kär att denne inte kan se att den andra är en idiot (T.ex. Underbara helvete)
3. När meningen med livet är att finna den rätta mannen (T.ex Bröllopsnatten)
 
 
 
 
 
#1 - Kattugglan

kan skriva under på allt! :)

#2 - Monika

Jag klarade inte av ämnet den här veckan. I de böcker jag läser är det sällan romantik :)

#3 - Lottens bokblogg

Jag fick värka fram listan idag, men nu ser jag ju ytterligare saker jag kunde tagit med. Ja och amen med andra ord.