Tematrio - Transportmedel
 
 
Dags för Tematrio som den här veckan handlar om transportmedel. Jag kan inte säga att det har varit lätt och jag har definitivt inte kommit på något spontant perfekt men jag har gjort så gott jag har kunnat.
 
 
 
1. Paula Hawkins - Kvinnan på tåget
En bok som inte har givits ut än men som jag vill läsa och ska man tro titeln så borde den ju i alla fall ha något att göra med tåg?
 
2. Yann Martel - Berättelsen om Pi
Något vidare transportmedel verkar inte just den här båten vara med tanke på att de mest driver omkring. Men båt som båt tänker jag i det här fallet.
 
3. Orson Scott Card - Enders spel
Karaktärerna befinner sig mestadels på en rymdstation, ett slags transportmedel om man tänjer gränserna.
 
 
 
#1 - Boklysten

Berättelsen om Pi har jag läst och den tyckte jag om. De andra två känner jag inte till alls

#2 - Helen

Fin trio! Kvinna på tåg är jag med nyfiken på. Enders spel har jag ännu inte läst men är nyfiken på den.

#3 - bloggbohemen

Jag är också nyfiken på Hawkins bok och hoppas få/hinna läsa den i vår.

#4 - Freja

Jag hade oxå rymdfarkost med i min trio, där de reser i tid istället för i rum!