Tematrio - Huvudstäder
 
Dags för tematrio och den här gången blir det huvudstäder som tema: Berätta om tre böcker som utspelar sig i olika huvudstäder! Jag gör inte listan så lång, berättar ytterst lite. Men det är ungefär så min tematrio brukar se ut så varför ändra ett inarbetat koncept?
 
 
 
Fantasyboken som tog mig med oväntad storm och som utspelar sig i Prag.
 
Utspelar sig som ni kanske förstår i London, för övrigt en mycket märklig bok. Vet fortfarande inte om jag gillar den eller ej.
 
Huvudpersonen pluggar i Stockholm. Hon gör en del andra saker också såklart. Men det är en kort sammanfattning. Väldigt kort. Läs den.
 
 
 
 
#1 - Boklysten

Det var ju en bra trio! Laini Taylors böcker har jag läst

#2 - C.R.M. Nilsson

Mörk Ängel är den enda av dessa som jag har läst, men den är ju verkligen bra :)

#3 - Helen

De två första har jag läst och gillat, om än på lite olika sätt =)

#4 - Monika

Himmel över London är en av de konstigaste böcker jag läst, men jag gillade väldigt mycket :)

#5 - Ewelina

Jag är intresserad av att läda både den första och sista boken. Tack för tips!

#6 - Bokdamen

Intressant trio! Sandbergs vill jag läsa och den första blir jag nyfiken på. ;)