Top Ten Tuesday - Böcker som snart ska läsas.. förhoppningsvis.
 
 
Tisdag och som vanligt innebär det en liten lista, min favoritsort dessutom! Ten Books You Recently Added To Your To-Be-Read List. Jag har ju alltid ungefär femhundra böcker på min att-läsa-lista känns det som och mindre än hälften av dem kommer jag någonsin att läsa. Jag kanske borde göra en utmaning av det hela? Att endast beta av böcker på listan under en månad? Vem försöker jag lura, skulle jag aldrig klara. Här är i alla fall ett axplock utan inbördes ordning.
 
1. Marie Lu - Den unga eliten
 
2. Paula Hawkins - Kvinnan på tåget
 
3. Rick Riordan - Den röda pyramiden
 
4. Holly Black - Järnprovet
 
5. Rainbow Rowell - Fangirl
 
6. Benjamin Alire Sáenz - Livets outgrundliga mysterier
 
7. Rebecka Åhlund - Ibland blir skogen vred
 
8. Lina Stoltz - Du föll och jag för dig
 
9. Stephanie Perkins - Anna och den franska kyssen
 
10. Melina Marchetta - Ett folk utan land
 
 
#1 - Ewelina

Kvinnan på tåget och Fangirl vill jag också läsa!

#2 - C.R.M. Nilsson

Fangirl älskade jag :) Livets outgrundliga mysterier tror jag att du kanske skulle gilla.

Ett folk utan land vill jag också läsa.

#3 - Boklysten

Idel okända böcker för mig!

#4 - Monika

Kvinnan på tåget är jag oerhört nyfiken på :)

#5 - Johanna

Alltid trevligt att ha lite att se fram emot, man får se det positiva ;)