Månadsutvärdering - Maj
 
 
Böcker som lästes i Maj:
Melina Marchetta - Ett folk utan land
Susin Nielsen - Du är ett geni
Gillian Flynn - Mörka platser
Jonna Björnstjerna - De tysta stegen bakom
Benjamin Alire Sáenz - Livets outgrundliga mysterier
Ulf Nilsson - En halv tusenlapp
Patrik Lundberg - Gul utanpå
Niclas Christoffer - Som Zlatan fast bättre
Marie Lu - Den unga eliten
Stephen King - Väckelse
 
Varav egna: 1
Varav lånade: 11
 
Antal sidor: 2 836
 
Bästa boken: Livets outgrundliga mysterier
Sämsta boken: Du föll och jag för dig
 
Antal köpta: 0
 
Kommentar: Det känns som en ganska tunn månad men så har jag även prioriterat andra saker än läsning. Ska jag vara helt ärlig så har jag nog tappat suget lite också, känns mer som om jag läser för att jag borde snarare än att jag vill. Men det blir nog ändring på det i sommar när jag inte känner samma press att välja ungdomsböcker framför annat. Sommaren är inte långt borta nu hörrni!
 
Filmer som recenserades i maj:
-
 
Ej recenserade på bloggen:
Sofia Nordin - Snöstormen
Malorie Blackman - Jag kallas Jon
Kalle Güettler - Hämnd
Kalle Güettler - Efter hämnden
Ritta Jacobsson - En farlig vän
 
Bilderböcker:
Maria Nilsson Thore - Livet på en pinne
Chris Haughton - Schh! Vi har en plan
Åsa Lind - Äskil äter träd
 
 
 
 
 
#1 - Monika

Att läsa för att man borde är ingen bra "läskrydda". Hoppas du snart kan komma tillbaka till att läsa det du vill.

#2 - Elina

Varför känner du en press att du måste välja ungdomsböcker framför annat? Har de med jobb att göra eller?

hoppas du hittar lite mer lässug snart :)

Svar: Ja, som barn- och skolbibliotekarie försöker jag hänga med i svängarna så gott jag kan ;)
Carolina Edvinsson