Månadsutvärdering: Oktober
Böcker som lästes i oktober:
Jessica Schiefauer - Pojkarna
Siri Pettersen - Röta
Eva F. Dahlgren - Fallna kvinnor
Lisa Bjärbo - Djupa ro
 
Varav egna: 2
Varav lånade: 2
 
Antal sidor: 1 310
 
Bästa boken: Pojkarna
Sämsta boken: Fallna kvinnor
 
Antal köpta: 0
 
Kommentar: Ni undrar säkert om den här statistiken och om ni inte gör det så borde ni göra det för såhär har det nog aldrig sett ut? Det är till och med så att jag undrar vad det är jag har missat, vilka böcker jag har läst men inte skrivit ner någonstans? Men jag är rätt för att det här är sanningen och sanningen är den att jag endast har läst fyra böcker för min egen skull, allt det andra kan mer eller mindre räknas som jobb. Måste bli skärpning. Det finns dock en liten förklaring och det är att det har varit ganska maffiga böcker att ta sig igenom, både sidmässigt men även innehållsmässigt. Men jag kan inte påstå att jag är nöjd, långt ifrån.. Men värre är väl att jag inte skriver omdömen om böckerna med en gång och svårare och svårare blir det ju längre tiden går.
 
Filmer som recenserades i oktober:
 
 
Ej recenserade på bloggen:
Johanna Lindbäck - Jan Svensson
Lotta Olsson - Världen på vinden
Petter Lidbeck - Jesus och jag
Johanna Nilsson - Nästan som Zlatan
Johanna Nilsson - Kanske som Zlatan
Johanna Nilsson - Gilla hata horan
Andy Griffiths - Vår trädkoja med 13 våningar
Martin Svensson - Julius och mobbarna
Neil Gaiman - Den sovande och sländan
Mårten Melin - Som trolleri
Petrus Dahlin - Varuhuset
 
 
 
Bilderböcker:
Pija Lindenbaum - Doris drar
Sara Bergmark Elfgren - Just nu har vi varandra
B.J. Novak - Boken utan bilder
Katerina Janouch - Ingrid och Ivar letar spöken
Kitty Crowther - Jag och ingenting
Per Nilsson - Tvåan
Lisa Bjärbo - Ivar träffar en triceratops
Lasse Berghagen - Filippa och morfar går på tivoli
Jan Lööf - När Felix blev stor
Jonas Lindén - Den tråkigaste dagen
Grethe Rottböll - Tio vilda hästar till toppen
Grethe Rottböll - Tio vilda hästar: en räknesaga
Grethe Rottböll - Tio vilda hästar hittar hem
Emma Adbåge - Nu är det sent
Kristina Murray Brodin - Var är pappas skor?
Neil Gaiman - Dagen jag bytte min pappa mot två guldfiskar
Lotta Olsson - Lämnad ensam
Stina Kjellgren - Lägga sej, hå och hej
Sara Lundberg - Vita Öjvind och ingenting
Barbro Lindgren - Nu är du en höna
Stina Wirsén - Vem är stor?
Rikard Ask - Ett monster med snurrig päls
Julia Donaldson - Lill-Gruffalon
Kalle Güettler - Monsterbesök
Anders Dahlström - Monsterjägare
Julia Donaldson - Gruffalon
Kalle Güettler - Stora monster gråter inte
Kalle Güettler - Monsterbesök
Lemony Snicket - Mörkret längst ner
Julia Donaldson - Kvastresan
Eva Lindström - Alla går iväg
Beatrice Alemagna - Den fantastiska rufsitufsen