Morsning & Goodbye
 
Titel: Morsning & Goodbye
Författare: Petter Karlsson & Magnus Härenstam
Antal sidor: 11 tim 45 min (Ljudbok)
ISBN: 97891 7433 2988 
Publiceringsår: 2015
Serie: -
Originaltitel: -
Första mening: "Jag trillade roligt, sas det."
 
Handling: Kanske är Magnus Härenstam mets känd som ena halvan av Magnus & Brasse? Eller som programledaren för Jeopardy? Eller som en tredjedel av trion i Fem myror är fler än fyra elefanter? Oavsett vad man accossierar honom med så har vi nog alla någon sorts relation till honom, stor som liten och gammal som ung. Det här är hans biografi.
 
 
Omdöme: Min starkaste relation till Magnus Härenstam är som en tredjedel i Fem myror är fler än fyra elefanter och då är jag inte ens uppvuxen under dess storhetstid, jag fick nöja mig med repriser och bandinspelningar. Det blir därför lite svårt för mig att ta till mig den här biografin eftersom det är så mycket som går mig över huvudet, så mycket som jag är för ung för att ha en egen raltion till och namn som inte säger mig något alls. Det är ändock intressant att veta lite mer om mannen bakom skärmen. 
 
Det jag finner mest fascinerande är hans humör, hur han alltid verkar så glatt inställd till livet och kändisskapet. Åja, åtminstone oftast. Skvallerpressen har tagit sin beskärda del också verkar det som. Men att det är mycket arbete och passion som ligger bakom framgången kan ingen ta ifrån honom och det har säkert inte alltid varit så lätt att balansera jobb och familj. Men som sagt är det mycket i Magnus karriär som jag inte känner till, filmer och skådespelare som inte säger mig något. Dessutom blir det lite väl mycket information om hans barndom, information som inte leder framåt eller som kan sägas vara en bidragande orsak till den person han blev som vuxen. Hans pappa förde torra anteckningar om sonens framsteg och nu blir det vår tur att ta del av dessa. Kanske säger det något om hans fars karaktär eller kanske säger det mer om tidsandan. 
 
Jag lyssnade på ljudboken som Magnus själv har spelat in och det är klart att det bidrar till en mer positiv och genuin upplevelse. Det känns som om det är han själv som har skrivit varje ord. Det här är en bok som jag tror kan vara en god källa för de som vill veta lite mer om Magnus Härenstam som person, mannen bakom skärmen och på scen. 
 
 
Betyg: 3/5
 
Köp den här: Adlibris & Bokus & Cdon
 
 
 
#1 - Boklysten

Den skulle jag vilja läsa!