Välkommen till Vegoriket
 
Titel: Välkommen till Vegoriket
Författare: Mattias Kristiansson
Antal sidor: 177 (Inbunden)
ISBN: 97891 766 10114
Publiceringsår: 2015
Serie: -
Originaltitel: -
Första mening: -
 
Handling: -
 
Omdöme: Den förra boken av Mattias Kristiansson som jag läste, Vego: Vegansk mat för alla, tyckte jag verkligen var inspirerande och jag gav mig i kast med att testa fler recept nästan på en gång. Därför hade jag ganska höga förväntningar på den här boken och jag kan tyvärr inte säga att de införlivades. Den är väldigt snyggt uppbyggd och känns väldigt tilltalande rent formmäsigt och sett till layout men det är recepten som inte faller mig i smaken. Det i sig är såklart inte författarens fel. Kanske var även min inställning bättre när den förra boken gavs ut, jag kanske var mer inriktad på vegetarisk kost då än vad jag är nu. Det finns många ursäkter och jag vet egentligen inte riktigt vad det är som gjorde att jag inte föll för den här boken. Men alla kokböcker kan ju inte passa alla människor heller, så är det ju.
 
 
Köp den här: Adlibris & Bokus & Cdon
 
Böcker som jag tidigare har läst av Mattias Kristiansson:
 
 
#1 - Boklysten

Vissa kokböcker/recept fungerar bara inte för en...

#2 - Marie Eggimann

Då ska jag inte köpa den till min dotter då.