Söndagens smakprov: Det här är hjärtat
 
Jag har läst mina allra första rader av Bodil Malmsten under veckan, det här är hämtat från hennes senaste dikt Det här är hjärtat. Det är lite tragiskt kan jag tycka att det var hennes död som gjorde att jag läste den. Varför är det så? Att dee stora blir inte större förrän de har gått ur tiden. 
 
#1 - Lion´s Library

Så kan jag också känna, att det är lite tragiskt att vi inte tar tag i och läser dem. Någon liten spark i baken blir det ändå. Bättre än aldrig, men synd. Fin dikt :)

#2 - astridterese

Jeg prøver å lese litt dikt mellom romanen, men det har ikke blitt noen i år. Det ser jeg at jeg må gjøre noe med. Det kommer ut gode diktsamlinger hele tiden :-) Ha en riktig fin søndag!

#3 - Monika

Har inte läst något av Bodil Malmsten och jag tror knappt det kommer att bli något heller. Tack för smakbiten!

#4 - Cicilie

Dikt er ikke helt min greie, men takk for en anderledes smakebit :)

#5 - Boklysten

Läste lite av Malmsten för länge sedan. Tack för smakbiten!

#6 - Marie Eggimann

Jag har inte läst något av Bodil men det kommer nog.

#7 - C.R.M. Nilsson

Jag har inte läst något av hennes lyrik och har efter hennes död blivit väldigt sugen på att göra det. Hon skriver mycket fint. Hennes bok om skrivande är en av de bästa inom ämnet som jag har läst.

#8 - anna

vill så gärna också läsa den, dom första raderna var jätte fina, sorliga men fina. kram

#9 - Lena

Jag har aldrig läst något av henne, men är onekligen sugen på att göra det nu. Tack för smakbiten.

#10 - Holavedsbruden Ewa K

Jag har läst en del av Bodil Malmsten och jag gillar hennes sätt att skriva. Men visst är det så att många gånger upptäcker man en författare först när hon/han har dött.

#11 - A ROOM OF MY OWN

hon kunde verkligen formulera sig, Bodil Malmsten. tack för smakebiten

#12 - Lottens bokblogg

Tack för smakbiten. Jag har inte läst något av henne och det var länge sedan jag läste lyrik.