Månadsutvärdering - Maj
 
 
 
Böcker som lästes i maj:
Jussi Adler-Olsen - Fasanjägarna
Siri Pettersen - Kraften
Marissa Meyer - Cinder
Maria Nygren - Feberfågel
Carin Holmberg - Det kallas manshat
Ebba Witt-Brattström - Århundradets kärlekskrig
Martin Jern - Svensk synd
James Dashner - I dödens labyrint
Elin Cullhed - Gudarna
Bente Pedersen - Första dansen
Katarina von Bredow - Du & Jag
 
Varav egna: 7
Varav lånade: 6
 
Bästa boken: Noel och den magiska önskelistan
Sämsta boken: Århundradets kärlekskrig
 
Antal köpta: 0
 
Kommetar: Det var svårt att välja bästa/sämsta bok den här månaden för de flesta har varit jämnbra. Det är ingen jag har läst som har varit superbra men heller ingen som har varit jättedålig. Det blev några böcker den här månaden ändå, även om långt ifrån alla är recenserade på bloggen. Jag känner ju av pressen lite i och med att jag ligger ganska långt efter vad jag borde ha läst sett till målet på 100 böcker om året. Men jag har inte givit upp än! Jag är nöjd med att jag betade av så många av mina egna också, det känns bra! Det är bra att jag inte bara läser en massa barn- och ungdomsböcker för jobbets skulle utan att jag låter mina vuxenböcker få sin tid också.
 
Filmer som recenserades i maj:
 
Böcker som ej recenserades på bloggen:
Rania Issa - Det flygande tältet
Emma Adbåge - Snart blir det roligt
Inger Ekbom - Pejjes många frågor
Sally Altschuler - Herr Babels torn
Ida Sundin Asp - Idag vet jag inte vem jag är
Claire Freedman - Oliver och Fläck
Isabel Minhós Martins - Stopp! Ingen får passera
Moa Eriksson Sandberg - Babydisco
Mats Wänblad - Vem bor i källaren?
Daniel Karlsson - Hjälp! Ett lejon har ätit upp min mamma och pappa!
Katrin Wiehle - Min skog
Christina Wahldén - Konserten
Mårten Sandén - En glass i granngalaxen
Olivier Tallec - Vem är det nu då?
Maria Nilsson Thore - Alla tre inne på förskolan Ärtan
Maria Nilsson Thore - Alla tre slutar med napp
Gull Åkerblom - Nyast i klassen
Bente Bratlund - En tjuv i huset
Thomas Halling - Åka fast
Benji Davies - Morfars magiska ö
Francesca Sanna - Flykten
Eva Lindström - Musse
Maria Jönsson - Valdemars nappar
Christina Lindström - Leo och katten som sprang bort
 
 
#1 - Monika

Jag har haft flera sådana där jämnbra månader nu och jag vet egentligen inte vad jag tycker om det. Samtidigt som det ju är bra att man inte läser några riktigt dåliga böcker så saknar jag de där topparna :)

Svar: Ja, men precis så känner jag också!
Carolina Edvinsson

#2 - C.R.M. Nilsson

Jag måste nog ta och läsa den där Noel och den magiska önskelistan :) Den verkar vara riktigt bra.

Svar: Ja, alltså den är väl bra för att vara för den åldern. Gillade Monstret i natten mer av Mats Strandberg, den kan jag rekommendera!
Carolina Edvinsson