Mina gissningar angående Augustpriset Barn- och Ungdom
 
Har ni några gissningar angående Augustpriset? Nomineringarna tillkännages ju på måndag och jag tycker alltid att det är lika spännande. Mycket mer spännande än Nobelpriset! Det här är ju liksom böcker som gemene man faktiskt till och med kan ha läst. Jag har inga gissningar i kategorierna Årets skönlitterära bok eller Årets fackbok och egentligen vill jag inte gissa på Årets barn- och ungdomsbok heller för vill fortfarande leva lite på att jag tippade rätt vinnare förra året! Men jag ska försöka ge mig på några gissningar/önskningar. Jag tar en för varje ålder! 
 
3-6 år
Första gissningen är Pudlar och pommes av Pija Lindenbaum. Den här tror jag har en god chans!
 
6-9 år
Andra gissningen är Monstret i natten av Mats Strandberg. Ja, den är så bra!
 
9-12 år
Tredje gissningen är Brorsan är kung av Jenny Jägerfeld. Tänk om hon vinner ett pris till! Det vore coolt.
 
Ungdomsbok
Fjärde gissningen är Ingen normal står i regnet och sjunger av Sara Ohlsson. 
 
Två bubblare också: 
Halsen rapar hjärtat slår: rim för 0-100 år av Lisen Adbåge & Emma Adbåge. Vore oväntat!
Sören, Sören, Sören av Klara Persson och Karin Cyrén. Klara har ju nominerats förut så kanske hennes tur nu?
Mitt bland stjärnor av Lotta Olsson och Olof Landström. Den här är väl ganska självklar, eller?