Sören Sören Sören

Titel: Sören Sören Sören
Författare: Klara Persson
Illustratör: Karin Cyrén
Antal sidor: 26 (Kartonnage)
ISBN: 97891 8720 8348
Publiceringsår: 2016
Serie: -
Originaltitel: -
Rekommenderad läsålder: 3-6 år
Första mening: "Det fanns tre brorsor."
 
Handling: Det fanns tre brorsor som alla hette Sören, eftersom det var det finaste namnet som deras pappa visste. Det blev dock lite snurrigt när alla tre brorsorna kommer när man ropar eller när de svarar i varandras telefoner, hur ska man hålla reda på vem som är vem? 
 
 
Omdöme: Jag har ju nyligen tipsat om två andra bilderböcker på bloggen och där kunde jag tydligt peka på vad det är som gör att jag tycker att de böckerna är så bra. När det kommer till Sören Sören Sören så vet jag inte riktigt vad det är jag fastnar för, jag vet bara att den är så himla bra! Jag gillar nog framförallt att den är jätterolig och jag gillar att det leks med ord och betydelser och att det ändå är en väldigt bra historia inbakad i allt detta. 
 
Jag har inte provat att läsa den med barn än men det hoppas jag att jag kommer att kunna göra inom en snar framtid, det är bara så himla många böcker som jag vill testa tillsammans med barn att det drar ut lite på tiden när det kommer nya bra böcker. Angenämnt problem ju! Men jag hoppas att de kommer att tycka att det är lika spännande med orden som jag gör. Möjligen att den kan bli lite svår att sälja in men jag hoppas verkligen att den hittar sin läsarkrets. Bildmässigt är den en färgexplosion och det finns inget vitt eller dovt med denna inte. 
 
 
Betyg: 4/5
 
Köp den här: Adlibris & Bokus
 
 
#1 - Hanneles bokparadis

kul illustration.