När man redan längtar till helgen
 
Måndag mina vänner och i helgen hade jag med mig dessa två jobböcker hem, bara en av dem blev läst och en recension kommer att dyka upp under veckan. Det här verkar för övrigt vara ungefär nivån på böcker som jag klarar av just nu, huvudet hänger inte med och jag vet inte om jag kan skylla det på vårtrötthet. Jag varierar även med att lyssna på Omgiven av idioter av Thomas Eriksson men det tar aldrig mer än tio minuter innan jag somnar och det är absolut inte för att den är tråkig. Jag kan bara inte lyssna på ljudböcker utan att somna! Så jag får passa på när jag går ut med hunden, en bit har jag hunnit i alla fall men det blir väldigt osammanhängande lyssningar - oftast har jag missat hälften eftersom jag antingen har somnat eller för att tankarna har vandrat iväg på annat håll. Hur gör ni som lyssnar på ljudböcker egentligen? Är det något som man måste träna upp? 
#1 - Anna

Hej! Jag lyssnar massvis på ljudböcker. För mig är det nog att jag har tränat upp ett fokus. Dock så är det ibland svårt att vara fokuserad, så man får anpassa efter hur hjärnan hänger mer :) Ex väldigt bra när jag är ute och springer, diskar, går på stan, städar och stickar :) Inte när man ligger ner ;)
Lycka till! :)

Svar: Nej, jag ska nog prova att vara lite mer aktiv när jag testar nästa gång ;)
Carolina Edvinsson