Första dagen efter semestern

Det är säkert fler än jag som har gjort sin allra första dag efter semestern idag? Och som säkert känner igen sig i känslan av att när man kommer till jobbet så är det som om man aldrig har varit borta? Allt rullar på som vanligt, de fyra veckorna av semester hade lika gärna kunnat vara en helg, det är sjukt hur fort man vänjer sig. Men allt roligt måste ju också ta slut någon gång (varför?) och jag försöker verkligen att hitta inspiration till hösten. I vanliga fall brukar jag vara väldigt motiverad och jag brukar göra upp stora planer för allt jag vill göra och sätta upp mål som jag ska nå. I år känner jag mest att jag vill att tiden ska gå, om man hade kunnat snabbspola livet hade jag nog gjort det. Jag har mycket att se fram emot i höst men också en del som jag inte ser fram emot lika mycket, så har det kanske alltid varit men jag har nog bara inte tänkt på det förut. Det jag nu ser som svårigheter hade jag då sett som utmaningar. Men men, motivationen kan ännu återvända. För att hjälpa den lite på traven har jag köpt en ny kalender, det är i alla fall en bra start! Hösten 2017 - nu kör vi!