Månadsutvärdering - Juni
 
Böcker som lästes i juni:
Mårten Melin - Inatt jag drömde
Anna Ehring - Miras Martin
Christoffer Holst - Väntar tills natten kommer
Charlotta Lannebo - Jag vill vara jordens medelpunkt
Katarina Wennstam - Flickan på hotellet
Elin Bengtsson - En vinterlek
Sandra Beijer - Juan-les-Pins
Johanna Nilsson - Levande läppar rekommenderas
Sara Kadefors - Till varje pris
Måns Gahrton - En tjej att klicka bort, not!
Stefan Ahnhem - Den nionde graven
J.P. Delaney - Hon som kom före
Varav egna: 2
Varav lånade: 10

Bästa boken: Den nionde graven
Sämsta boken: Jag vill vara jordens medelpunkt

Antal köpta: 11

Kommentar: Det ser ju onekligen mycket ut när man listar noveller som böcker men egentligen är det ju inte så många som det ser ut. Jag har valt att läsa så många halvdåliga böcker på sistonde så jag har lite tappat lusten till att läsa överhuvudtaget, nästa bok jag plockar upp måste verkligen ta mig med storm eller vara en riktigt lättläst rackare så att jag får upp suget igen. Har ni några tips på sådana så tar jag tacksamt emot dem!

Filmer som recenserades i juni:
-

Böcker som ej recenserades på bloggen:
Åsa Hartvig-Mendel - Drakeld
Anders Sparring - Familjen Knyckertz och födelsedagskuppen
Julian Gough - Kanins dåliga vanor
Anna Bengtsson - Bollar tar semester
Maria Nilsson Thore - Alla tre vill leka två
Kitty Crowther - Sagor om natten
Sara Villius - Natten
Elena Ferrante - Stranden om natten



#1 - Monika

Det känns lite som att jag borde komma till skott med Stefan Ahnhems böcker ;)

Svar: Ja, verkligen! ;)
Carolina Edvinsson

#2 - Elina

Alltså du är ju helt otroligt duktig på att låna böcker, istället för att köpa menar jag. Mitt mål med 2018 (för sent med 2017) ska helt klart vara att börja låna mer böcker på biblioteket igen.

Svar: Det är ju ganska enkelt när man jobbar på bibliotek ;) Tycker egentligen att jag köper alldeles för många med tanke på att jag har vad jag vill så pass nära.. och med tanke på att jag aldrig läser samma bok två gånger. Men ditt mål låter helt klart bra tycker jag! Tror att du kommer att bli biblioteksfrälst du också ;)
Carolina Edvinsson