Månadsutvärdering - Maj
 

Böcker som lästes i maj:
Julie Murphy - Dumplin'
Mats Strandberg - Hemmet
Fredrik Backman - Och varje morgon blir vägen hem längre och längre
Ritta Jacobsson - Labyrintens hemlighet
Katarina Genar - Spökflickan
Elin Lucassi - Synd
Sofia Nordin - Svag is
Elin Nilsson - Anrop från inre rymden
Kakan Hermansson - Hela Kakan
Janina Kastevik - Barnen på Svartbäckens sanatorium
Johan Unenge - En annan Albin
Marissa Meyer - Scarlet
Camilla Läckberg - Häxan

Varav egna: 6
Varav lånade: 7

Bästa boken: Och varje morgon blir vägen hem längre och längre
Sämsta boken: Labyrintens hemlighet

Antal köpta: 0

Kommentar: Jag har hunnit läsa en del jobböcker, alltså barnböcker, och det märks ju direkt på statistiken. Det ser ut som om jag har läst en hel del när jag nog i själva verket har läst ungefär lika mycket som vanligt. Barnböcker är helt enkelt lite mer lättjobbade rent läsmässigt. Jag behöver dock läsa lite mer barnböcker, man känner att man tappar det ganska snabbt eftersom det kommer ut så ofantligt mycket för den målgruppen. Är ju oftast heller inte överförtjust i böcker för 6-9 år eller 9-12 år, bilderböcker går däremot väldigt bra. En annan trend man kan se den här månaden är att jag har läst en del från min egen hylla men det beror på att jag fick ett fläng av att be om recensionsexemplar så egentligen är det nog inte mer än en bok som har stått längre än någon månad. Det är helt enkelt som vanligt. Men inga nya böcker in i alla fall och det måste ändå räknas som ett plus! 

Filmer som recenserades i maj:
-

Böcker som ej recenserades på bloggen: 
Pia Hagmar - Svante: Smartast i stallet
Stephanie Blake - Jag vill inte flytta!
Lars Rudebjer - Du kan!
Emily Gravett - Städa
Lena Ollmark - Inmurade
Maria Nilsson Thore - Alla tre ute på förskolan Ärtan
Drew Daywalt - Kritorna protesterar
Katarína Macurová - Varför vill du inte blomma?

#1 - ]Anna]

Vilken bra läsmånad du hade!! :)

Svar: Ja, den blev ändå helt okej!
Carolina Edvinsson