Höst och kyla = Läsning?

Jag trodde att den här hösten skulle ge mig en riktig läsperiod men jag kunde inte ha haft mer fel! Jag pluggar ju på heltid nu och båda mina kurser innebär att jag ska skriva två uppsatser, så himla dåligt att lägga dem parallellt med varandra kan jag tycka. Så det blir inte så mycket läsning. Till viss del kan jag skylla på Netflix också det ska jag erkänna, har nämligen sett alla avsnitt av Modern Family som finns där och för er som inte har Netflix kan jag säga att det inte är så några. För att bota min lässvacka har jag dock som tur är fått hem en ny superintressant bok! Ser verkligen fram emot att läsa den! Jag borde dock läsa klart den jag håller på med nu först som råkar vara Maze Runner: I vansinnets öken. Jag tog den för att jag tänkte att det skulle vara en lättläst bladvändare, typisk dystopi-ungdomsbok liksom men ack så fel jag hade, är nästan sugen på att ge upp den så tråkig och seg tycker jag att den är. Bland de mest ointressanta karaktärerna jag har varit med om? Och det kan inte bara vara jag som känner så? Eller kanske för den var ju otroligt hypad ett tag.