Fredagsfråga - Kommentarsgranskning

Det är fredag och jag hoppas att det fina vädret håller i sig så att vi kan få ordning lite i trädgården i helgen. Vi har ju nyligen köpt hus så vi kan ju ingenting men vi får väl prova oss fram tänker jag. Jag har haft lite hjälp med lilla V i dagarna två nu så att jag har kunnat plugga, eller tanken var att jag skulle skriva hur mycket som helst, men det har varit svårare än vad jag trodde. Lite har jag gjort men långt ifrån så mycket som jag hade tänkt. Men nu har jag tagit veckans helgfrågor hos Mia i lite omvänd ordning, för det här var ju svaret på Vad jag skulle behöva en hjälpande hand med? Huvudfrågan lyder ju: Vad tycker du om kommentarsgranskning på bloggar?

Om jag ska vara helt ärlig så har jag nog aldrig funderat över kommentarsgranskningarnas vara eller icke vara och känner att det är upp till var och en att avgöra själv. Jag har inte granskning påslagen men förstår varför man väljer att ha det. Då tycker jag en mer aktuell fråga är hur mycket information man måste lämna ut för att få kommentera, här tänker jag absolut att less is more. 
#1 - Boklysten

Kommentarsgranskningen stör inte mig heller.

#2 - Hanneles bokparadis

trist när man inte se kommentarer

#3 - Bokdamen

Jag har haft granskning på min blogg men tog bort det när det kändes som att det inte behövdes.

#4 - Lottens bokblogg

Kan hålla med dig där. Ju mindre jag behöver fylla i, desto mer benägen är jag att kommentera...

#5 - Lottens bokblogg

Hm. Jag kommenterade men kommentaren bara försvann...
Annars håller jag helt med dig!

Svar: Den blev tydligen markerad som "misstänkt spam" av någon outgrundlig anledning..
Carolina Edvinsson

#6 - Mia%2520Eggimann

Ja man ska inte behäva fylla i massa grejer för att kommentera.

#7 - Åsa

Tänker lite lika där, kan fullkomligt förstå varför man väljer att ha kommentarsgranskning, men har det inte själv eftersom jag tycks slippa skräpkommentarer, och det får man väl vara glad för. :)

#8 - Lena

Jag kan också känna att det känns onödigt att behöva skriva massor med info för att kunna kommentera.

#9 - Ewa K

Kommentarsgranskning stör egentligen inte mig mer än att jag är glömsk och kanske kommenterar mer än en gång.

#10 - Sara Pepparkaka

Kanske det blir så att du/ni blir riktiga trädgårdsentusiaster! Jag blev inte det..