Kan vi inte ta en paus?
 
Jag blir alltid lika exalterad när förlag kommer ut med sina kataloger inför höst, vinter, vår och sommar! Men den här gången blev faktiskt min första tanke att kan vi inte ta en liten paus nu? Jag hinner inte med! Det finns så många böcker som jag vill läsa men som aldrig kommer att bli lästa eftersom det inte finns oändligt med tid. Särskilt stressad blir jag av alla hundra deckarserier som jag följer och som jag inte är i fas med - det är ju liksom roligare att ligga i fas och slänga sig över böckerna så fort de ges ut men som det ser ut nu kommer jag aldrig att komma ikapp. Tacka vet jag mer fristående böcker! Ovan ser ni ett axplock av serier som fortsätter i höst och som jag nu delvis har tappat kontakten med.

#1 - Monika

Är det Word de yngre brukar skriva? Eller är det typ helt förlegat nu? I alla fall så håller jag med :)

Svar: Haha, jag förstår din poäng ;)
Carolina Edvinsson

#2 - Vargnatts bokhylla

Arlidge och Kepler är jag i fas med! Så de ser jag fram emot att fortsätta läsa. Men annars håller jag med, en liten paus hade varit bra så man hann läsa ikapp lite och kanske minska den där TBR-högen (hyllan) :)

Svar: Jag tror faktiskt att jag är i fas med just dessa två också, om jag inte har missat någon Arlidge möjligen.. Men det är ju sådana böcker som bara måste slukas på en kväll/natt ;)
Carolina Edvinsson

#3 - Amanda

Åh jag ger nästan upp på serier i allmänhet för jag halkar på något sätt ALLTID efter och tappar sugen just därför i 50% av fallen. Kan tänka mig att deckarserier som generellt kommer ut så pass regelbundet (?) kan vara en "mardröm" när man samlat på sig lite för många favoriter!

Svar: Ibland kan jag tycka att det är skönt att ha flera böcker framför sig i en serie, om de är riktigt bra! Men helst vill jag då att det finns ett avslut. Som en trilogi, det är perfekt!
Carolina Edvinsson