Bara massa vego!

Jag fick hem Mega Vego, som man kan säga är en ihopslagning av de två tidigare böckerna Mera vego och Ännu mera vego av Sara Ask och Lisa Bjärbo tillsammans med lite nya texter och ytterligare recept, vilket jag är väldigt glad för. Det här är inte bara en kokbok som är estetiskt tilltalande, för det finns ju många kokböcker som är, utan den här innehåller recept som man faktiskt kan laga. Många kokböcker tycker jag blir alltför avancerade eller nischade men den här innehåller vegetariska recept för hela familjen som inte tar alltför lång tid och som inte är alltför komplicerade. Ger definitivt tummen upp! Jag är inte vegetarian men äter gärna vegetariskt och försöker verkligen tänka på min köttkonsumtion och för mig ger den här boken verkligen ny inspiration. Ska försöka testa något recept nu i veckan!