Ett biblioteksbesök senare

En positiv sak med att vara föräldraledig från jobbet som bibliotekarie är att jag nu kan gå till ett bibliotek och liksom botanisera och låna böcker som en vanlig låntagare. Visst, det kunde jag väl förut med men då om jag gick till biblioteket på min lediga tid så var det ju liksom som om jag gick till jobbet. Ännu tydligare blir det att det är ett helt frivilligt besök i och med flytt till ny ort och därmed nytt bibliotek. Biblioteket där jag bor nu har dessutom helt perfekta rader av böcker i hyllorna där bokryggarna liksom står kant i kant med hyllplanet och inte en enda bok tycks stå fel vilket glädjer en liten biblioteksnörd. Jag antar dock att det betyder att biblioteket inte har så många besökare alternativt att alla är helt sjukt ordningssamma eftersom ju fler människor brukar resultera i desto mer stök i hyllorna. Särskilt på barnavdelningen är det lite oroväckande städat! Utbudet är inte så stort heller vilket är synd. Men det går ju alltid att reservera in det man vill ha. När jag var där häromdagen så hämtade jag i alla fall ut lite kurslitteratur som jag tror att jag behöver men också såklart lite nöjesläsning. Så nu vet ni vad som kommer på bloggen framöver. 


#1 - Mari Blad

Har du mer energi och längre dygn än andra småbarnsföräldrar?! Bebis, plugg och fantastiska inlägg på bloggen. Imponerande!
/Mari

Svar: Haha tack! Nja, jag har nog en väldigt snäll bebis bara :)
Carolina Edvinsson

#2 - Vargnatts bokhylla

Triptyk vill jag läsa :)