Top Ten Tuesday - Böcker som har funnits längst på min TBR-lista
 
Den här gången var det inte så svårt att komma fram till listan för veckans Top Ten Tuesday med temat Books That Have Been On My TBR the Longest and I Still Haven’t Read eftersom det bara var att gå till Goodreads och kolla vilka böcker som jag har markerat som "Want to read" och vända på den listan. Dock går inte listan längre bak än 2013 eftersom det var då jag skaffade mitt Goodreadskonto, finns säkert böcker som jag har velat läsa längre än så men tycker ändå att fem år är ganska länge.

1. Gail Carriger - Själlös (Parasollprotektoratet #1)
Den här finns (fanns?) i min bokhylla och jag köpte den väl antagligen för att jag ville läsa den. Men det har som sagt aldrig blivit av.

2. Elias Palm - Corpus Delicti (Ella Andersson #1)
En deckare med en huvudperson som är rättsläkare, känns lite morbidt men det gillar ju jag. 

3. Sebastian Fitzek - Psykbrytaren
Jag kan inte riktigt komma på vad det var som lockade mig med den här men jag antar att det var något så enkelt som en psykopat.

4. Hanna Jedvik - Snart är jag borta
Älskade hennes Kurt Cobain finns inte mer, så ville väl läsa mer. Men nu vet jag inte om jag är lika taggad?

5. Erin Morgenstern - Nattens cirkus
Den här finns både på engelska och på svenska i min bokhylla men har inte läst någon av dem.

6. Markus Heitz - Judas barn 
Ännu en hyllvärmare. Kommer nog att få stå ett bra tag till på grund av sidantalet, alldeles för lång för min vanliga läsrepertoar.

7. Karin Alvtegen - Fjärilseffekten
Är det här första delen i en serie? Jag antar att den står med för att det är en vanlig deckare, typ?

8. Matthew Quick - The silver linings playbook
Den här ville jag läsa när filmen kom ut.

9. GIllian Flynn - Gone girl
Har jag inte läst den här, tänker ni? Nej, men jag har sett filmen! (Precis som att det är samma sak, haha!)

10. Jane Austen - Emma
Känns som en bok man borde läsa? Men snark..





#1 - Monika

Nattens cirkus har jag läst och gillat. Corpus delicti har jag läst och inte gillat så där jättemycket. Gone girl älskade jag :) Fjärilseffekten är en fristående bok och jag har väl egentligen inte uppfattningen att det ska vara en deckare, men jag har inte läst den. Än :)

#2 - Vargnatts bokhylla

Nattens cirkus, Emma och Gone girl har jag läst :) Tyckte om alla tre!

Svar: Men vad bra, då har jag ite att se fram emot! Om jag nu någon gång läser dem ;)
Carolina Edvinsson