Top Ten Tuesday - Böcker som jag inte längre vill läsa
 

Då var det dags att åter igen besöka min "want to read-lista" på Goodreads för att se om jag kan hitta tio titlar att plocka bort. Temat på veckans Top Ten Tuesday är nämligen Books I’ve Decided I’m No Longer Interested In Reading. Det var lättare än jag först trodde, skulle kunna plocka bort hundra böcker till men efter att ha plockat bort dessa tio så är min lista nu nere på 313 böcker. Varför är det så att böckerna man vill läsa alltid är fler än böckerna man faktiskt läser? ;) So many books so little time. Nu säger jag i alla fall hejdå till dessa:

1. Angelika Braun - Regissören
2. Liz Coley - Berövad
3. Caroline Eriksson - Djävulen hjälpte mig
4. Marcus Priftis - Främling, vad döljer du för mig?
5. Alexander Söderberg - Den andalusiska vännen
6. J.G.N Bergfors - I dunklet döden
7. Kristian Lundberg - Det här är inte mitt land
8. Cecily von Ziegesar - Gossip Girl
9. Mo Yan - Vitlöksballaderna
10. Lauren Weisberger - Diamanter är för evigt




#1 - Vargnatts bokhylla

Djävulen hjälpte mig vill jag läsa och Regissören har jag läst men de andra har jag ingen koll på och inget sug efter :)

#2 - David /OArYA

Blir lite nyfiken: är det av nån speciell anledning de här böckerna åker ut eller bara allmänt opepp?

Svar: Det är nog bara allmänt opepp, har haft dem på listan så pass länge nu att jag nog får inse att de inte kommer att bli lästa.
Carolina Edvinsson

#3 - Hanneles bokparadis

Mo Yan var alltför hemsk för mig.

#4 - Bokprinsessorna

Jag önskade att du inte gjorde dig av med Berövad för den är riktigt bra!