Måndagens Movie: Legenden om Tarzan






Titel: Legenden om Tarzan (The legend of Tarzan)
Premiär: 13 juli 2016 (Sv)
Genre: Action, Adventure, Drama
Medverkande: Alexander Skarsgård, Rory J. Saper & Christian Stevens
Betyg på Imdb: 6,3
Länk till Imdb

Baserad på Tarzan av Edgar Rice Burroughs.
Länk till recension på bloggen.













Handling: Det har gått många år sedan John Clayton lämnade livet som Tarzan bakom sig. Numera lever han ett stillsamt liv som Lord Greystoke med Jane vid sin sida. När han får en inbjudan att åka tillbaka till Kongo tar han chansen, ovetandes om att han bara är en bricka i ett spel i jakten på makt. 

Omdöme: Jag hade väl inga jättehöga förväntningar på den här filmen och den var väl ungefär så som jag tänkte att den skulle vara. Fast dock med mycket sämre effekter och animeringar! Jag tror att filmen helt enkelt hade en lite för liten budget för det den ville åstadkomma. Skådespelarna är väl okej men inte så mycket mer än så. Det mesta är helt enkelt ganska mediokert. Jag skulle nog inte rekommendera den vidare. 


#1 - Monika

Skönt att du säger det för jag har ratat den här filmen och vill inte se den :)

Svar: Den kan du gott hoppa över! :)
Carolina Edvinsson